انتخاب پرینتر :لیزری یا جوهرافشان ؟
نوشته شده توسط : سالار

مقایسه پرینتر لیزری با جوهر افشان، کدام یک برای شما مناسب می باشد؟

تا چند سال پیش باور بر این بود که پرینتر لیزری معمولا برای محیط های سازمانی و پرینتر جوهرافشان معمولا برای کاربران خانگی که نیاز به چاپ رنگی دارند مناسب می باشد.اما اکنون شرایط عوض شده و مصرف کنندگان بزرگ ترین برندگان هستند، چرا که می توانند فناوری را انتخاب کنند که به بهترین نحو و با قیمت ها، قابلیت ها و فناوری های مختلف به نیازهای شان پاسخ دهد. ذخیره سازیِ کم هزینه به آنها اجازه می دهد تا حجم انبوهی از فایل ها و همچنین نرم افزارهایی که میتوانند به بهبود کیفیت چاپ و تصاویر کمک کنند را داشته باشند.

چاپگرهای جوهرافشان در ابتدا جایگزین های کم هزینه ای برای چاپگرهای لیزری بودند چون که قبلا چاپگرهای لیزری تک رنگی بودند و فقط چاپگرهای جوهر افشان قابلیت چاپ رنگی را داشتند.در ادامه با مقایسه پرینترلیزری و جوهرافشان و نحوه انتخاب پرینتر متناسب با آبنوس همراه شوید.

انتخاب پرینتر :لیزری یا جوهرافشان ؟

 





 

چگونه می توانید پرینتر مناسبی را برای خانه یا شرکت کوچک تان انتخاب کنید؟


مقایسه پرینتر لیزری با جوهر افشان:


panasonic-hp-com-Laser-VS-inkjet1

فناوری های متفاوت


تفاوت اصلی این دو نوع چاپگر در فناوری مربوط به ماندگاری جوهر بر روی کاغذ است. چاپگرهای جوهر افشان جوهر را از طریق نازل های کوچکی بر روی کاغذ می پاشند و نقاط رنگی میکروسکوپی را ایجاد می کنند. کاغذهای مخصوص عکس میتوانند از چکه کردن جوهر جلوگیری کنند و زمان خشک شدنِ جوهر را تحت کنترل داشته باشند و نیز برای چاپ های رنگی با کیفیت و حرفه ای مناسب هستند.


چاپگرهای لیزری از حرارت بالا برای ثبت جوهر بر روی کاغذ استفاده می کنند. در این روش جوهری چکه نمی کند، چون تونر جذب کاغذ می شود. برگه های چاپ شده زد لک هستند، نیاز به زمان خشک شدن ندارند و به ندرت نیاز به کاغذ مخصوص دارند. با این حال چاپگرهای لیزری رنگی گزینه ی مناسبی برای چاپ عکس های کیفیت بالا نیستند.


البته اگر بگویید هر کدام مزایایی خود را دارند، حق با شماست. قبل از انتخاب نیازهای خود را در نظر بگیرید و سپس با توجه به نیازتان مشخصات فنی آنها را با جزئیات بیشتر بررسی کنید.در ادامه


شرکت ابزار الکترونیک آبنوس قصد دارد در این مقاله شمارا با نکات کلیدی در مورد انتخاب یک دستگاه پرینتر جهت مصارف خانگی یا مشاغل کوچک آشنا سازد.تکنسین های شرکت آبنوس به عنوان نمایندگی رسمی پاناسونیک در تهران با شماره تلفن 42372 آماده مشاوره و راهنمایی به شما عزیزان می باشند.


چه چیزی میخواهید چاپ کنید؟


فاکتور اصلی در انتخاب یک چاپگر مواردی است که به طور منظم می خواهید چاپ کنید.


اگر تعداد زیادی از اسناد کسب و کار را میخواهید چاپ کنید، یک چاپگر لیزری تک رنگی(سیاه و سفید) پر سرعت را انتخاب کنید. وقتی که یکی از اولویت ها خوانا بودن سند پرینت شده باشد، چاپگرهای لیزری می توانند گزینه ی مناسبی برای چاپ سندهایی با حجم بالا می باشد.


panasonic-hp-com-Laser-VS-inkjet2


اگر در خانه یا شرکت کوچک تان هم تصاویر و هم متون زیادی را چاپ می کنید، یک چاپگر همه منظوره ی جوهر افشان را انتخاب کنید. امروزه حتی چاپگرهای جوهر افشان ارزان قیمت هم میتوانند عکس های رنگی کیفیت بالایی را چاپ کنند.


panasonic-hp-com-Laser-VS-inkjet3


چاپ اسناد با حجم بالا، نیاز به چاپ رنگی و نیاز به سرعت: اگر شرایط شما به این صورت باشند، یک چاپگر لیزری رنگی میتواند انتخاب خوبی باشد.


panasonic-hp-com-Laser-VS-inkjet4


اگر تمرکز شما بر روی عکس ها است و نیاز به چاپ اسناد حجم بالا ندارید، یک چاپگر جوهر افشان مخصوص چاپ عکس انتخاب کنید. چاپگرهای جوهرافشان مخصوص چاپ عکس معمولا قابلیت های مربوط به چاپ عکس های کیفیت بالا را در خود دارند و غالبا میتوانید آنها را مستقیما به دوربین تان متصل کنید و برای اتصال، دیگر نیازی به کامپیوتر ندارید.


panasonic-hp-com-Laser-VS-inkjet5


دیگر ویژگی های یک چاپگر که باید در نظر گرفته شود


اولویت های مربوط به کاغذ: آیا ترجیح می دهید که عکس تان بر روی کاغذی با سایز مناسب چاپ شود؟ چاپگرهای لیزری و جوهرافشان قابلیت های منحصربفردی در مورد کاغذ دارند.


اندازه چاپ: اکثر چاپگرهای لیزری قابلیت چاپ در اندازه های مختلف را دارند. اما اگر نیاز به اندازه های بزرگ تری دارید، چاپگرهای جوهر افشان انتخاب مناسب تری هستند.


معمولا قابلیت چاپ حداکثر نقطه در اینچ (dpi) نیز یکی از مشخصات چاپگر به حساب می آید. این مقدار با توجه به حداکثر رزولوشن افقی همراه با حداکثر رزولوشن عمودی به صورت 1200 * 1200 dpi نشان داده می شود. به طور کلی چاپگرهایی که dpi بالاتری دارند میتوانند چاپ هایی با کیفیت بالاتر انجام دهند. رزولوشن تصویر از 1200 dpi شروع می شود و 2400 dpi به عنوان کیفیت حرفه ای در نظر گرفته می شود.


حواس تان به ادعاهای کمپانی ها مبنی بر سرعت بالای چاپ باشد: یکی دیگر از مواردی که کمپانی های تولید کننده ی چاپگر ممکن خیلی بر روی آن مانور دهند سرعت چاپ است، که واحد آن صفحه در دقیقه (ppm) است. هیچ دو کمپانی از یک استاندارد مشابه برای سنجش ppm استفاده نمی کنند. اگر میخواهید سرعت چاپ تان بالا برود به دنبال چاپگرهایی باشید که حافظه ی داخلی شان ظرفیت بالایی دارد.


قابلیت های بی سیم: چاپگرها به مرور زمان برای وصل شدن به کامپیوتر یا وسیله هایی که بتوانند از آنها دستور چاپ دریافت کنند، دیگر نیازی به کابل ندارند. در آینده شاهد این موضوع خواهیم بود که چاپگرها خواهند توانست از دستگاه های قابل پوشیدن مثل ساعت های مچی هم پشتیبانی کنند.


شرکت آبنوس همچنین دارای نمایندگی اچ پی ، نمایندگی کنون ، نمایندگی شارپ ، نمایندگی چگونه میتوان فتوکپی های عالی گرفت Brother و نمایندگی سامسونگ در ایران می باشد که شما میتوانید جهت مشاوره خرید و اطلاع از قیمت محصولات با تلفن 42372 تماس بگیرید.







:: برچسب‌ها: نمایندگی پاناسونیک,نمایندگی اچ پی,آبنوس الکترونیک,پرینتر,پرینتر رنگی ,
:: بازدید از این مطلب : 222
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 4 اسفند 1395 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: